05-04-2024

Duizend woorden aan draadjes

Zwevend schrift
Buikt mij uit
Bloemen door navelstreng
Oren aan emotie

Duizend woorden aan draadjes
Zuigen mij naar binnen
Plat en Plato, Tinguelytaal
Glazen vogels breken

Familie roert
Hersenen koken
Vurig het werelds gestook
Tijd voor puinruim

Kleuren gonzen
Dichten als vanouds
Bij zinnen
Dood- en doorgelukkig
 
https://www.pomgedichten.nl/wp-content/uploads/2024/04/20240331_150911-scaled.jpg

Prachtige expositie gezien op 31 maart 2024 van een tot op heden voor mij totaal onbekende kunstenaar Laure Prouvost, in mijn favoriete Museum de Pont. In the mist of it all, above front tears. Zeer talige en inspirerende expo. Heb een klein gedicht gewijd aan mijn kleine euforie.
 
Inzending voor Pomgedichten (... en inspiratiebron voor thema van de zondagwedstrijd):