23-09-2008

Met riendin in rullenbak

Gistelen war ik met riendin op kemmis. Heb me lopgelachen. Nooi nie gedacht dat ik zoveer rol kon hebben. Voolal in rullenbak was verre plet. Ik mos wel eelst vuul kwatjes betaren maal det mog plet niet dukken. Eest in kaloesel gelaan en roen in de lups. Van lups nool skiettent en van skiettent nool bolsaulos. Riendin en ik kwaan nie bei vant lakken in bolsaulos. We bolsten wooldelijk so hald oppe ramp da onze tampen beina uit os mom spronken.

Van skrik flietje kaan schoren. Met vuil makoraisie en corrie. Doornai nog kan blikrooien en tautrakken. Wai hand beid pleis. Riendin han fliets en ik nun PV. Van rekkigheid zien wai nog pilluskes gaan ratten. Meen nun frinke bronde klaag. Halstikke drompen benne wai worden … Olpss. We hand fink stok in klaat. Ut war zerg dat wai nun taks na hois gevat hand. Zaat booglijk an oos tax kwa alkool. Dei leep beinat uut ons olen.

Tois hepwe mozuukskes droit en gedampt natoilijk. Os bai poetkes van de glond. Op Maikol Jekson en Broes Sprinkler hepwe gedampt en kenongen. “Biet het, biet het” en “Het war zommaar in 69”. Da waar heffig. Zommaar in 69. Ik wait nok koet. Ik lak met riendin in rullenbak op kemmis in Weelt. En maar zuuken. Nao goei rullen oiteraad. Wai konnen keen goei rullen vinken. Oitijndelik haap wier tok sommig rullen gevink.

Nouw kont appie oit miauw. De rullen die wai vinken war nieg toed. Wai truuk naor kemmiskont en fink bulleren en fotteren. “Wais det nouw! Eels kwatjes betaren en dan fuul rullen kraigen! Moi nieg!” Gerukkig klegen wai nui rullen. Ik met riendin andelik in rullenbak. Verre plet. Ist aanroder. Met oew riendin in rullenbak in Weelt met echt skon rullen. Ksal noit ni meer verketen. “Met mun rul in de bak reit ik door dardennerham met riendin en tonnen kiezel ver van hois moar in mun sas”.

Anfijn. Morel vant vertel. Noit nieg tevreen zain met fuul rullen. Boter un goe rul in hendje dan twaalf rullen in locht. Nietwor!? Hoge rullen vengen immels vuul wand. Kwie lijne rultje nie eelt is kroete rul nie weeld. Witte gai hoei een rul een hos vinkt? Wel … lest mie nok te tellen det dees tol aktonderd joal aut is en noit nie opkeskreven is dool nomaad. Kwit doos nie tof ter tolfitten in titten. Forrie!

Mien Lups