16-01-2009

ControlX

Leve de toetsencombinatie ControlX. Wat knipt en plakt dat lekker weg. De kapper is er niets bij. De kapper modelleert mijn haar met mes en schaar. Ik modelleer mijn column met ControlX. De kapper selecteert met oog en hand. Ik selecteer met oog en muis. Ik zie mijn haren verdwijnen op de vloer. Maar naar waar verdwijnt mijn vers geknipte tekst?

Naarstig zoek ik op het clipboard. Daar is het toch naartoe geplakt? Helaas, de tekst blijkt niet te beklijven. Dan maar een nieuwe poging wagen. In mijn wordfile brows ik langs de pas geschreven tekst. Ik kan het stukje tekst nergens meer vinden. Er is iets misgegaan. Twijfel rijst in mijn hoofd. Moet ik nu misschien opnieuw die tekst verzinnen? Maak me gek! Ik bel Joling.

‘Hoi Gerard, heb jij jouw laatste tekst nog ergens bij de hand? Ik kan hem namelijk nergens meer vinden. Mail jij hem even door naar mij? Thanks!’
Op mijn beeldscherm flikkert na een paar minuten een message op.
Ik open mijn mailbox en het bericht van Gerard.

Tot overmaat van ramp loopt nu ook nog eens mijn computer vast.
Met Control Alt Delete probeer ik de boel te redden.
Maar helaas, alleen de uitknop brengt soelaas.

Ik start opnieuw de computer op en kijk intussen 98 keer uit mijn window.
Mijn beeld kleurt hemelsblauw en een groen grasveld verschijnt.
Ik zoek Teletubbies achter glooiend groene heuvels.

In mijn mailbox open ik het bericht van Gerard.
Met toetsencombinaties ControlX en ControlV verknip en plak ik het bericht in een nieuwe column. De verknipte Gerard moet nog wel ergens veilig worden gesaved.
Voor de zekerheid sla ik hem op onder Gordon. Onder Kont Rol X.
Daar kan ik hem zeker terugvinden.

Nu nog een leuk plaatje zoeken voor bij de column.
Iets met ControlX en Maak me gek?

Mien maakt gek