19-08-2013

Heenschrijven

Fred,

Toi,toi en bis bald.
Wie weet treffen we elkaar dan.
Gewoon omdat het mag. Van mezelf.
Dan kom ik een paar weken naar Nederland.
Nog een paar weken wachten en het is weer lente.

De contouren tekenen zich duidelijk af. De vorm blijft kneedbaar.
Eindelijk.
Ik wil je nog wel vertellen dat ik de liefde van mijn leven heb gevonden.
Ooit komt alles goed. Zeker weten.
Hou de vingers recht en blijf aan me denken.
Der Seemann backt aus Sehnsucht manchmal Brot.
Onthoud het goed mijn vriend.

Mijn vaderland voor kinderlozen.
Om voor eens en altijd aan wal te gaan van mijn eigen land.
Ik klei dan ook rustig verder en ooit, ooit dan komt mijn boot.
Niet in water noch in zand.
De kunst is om niet te verdrinken.
Niet vreemd als je lang aan een rivier woont.
Het water staat me in den vreemde regelmatig tot de lippen.

Two old friends meet again. Over and over.
Het heeft geen zin om dat nader te verklaren.
Waar ik was al die tijd is moeilijk uit te leggen.
Daarom begrijp ik je verwarring des te beter.
Zonder heen en weer komt zo’n brief nooit goed aan.
Na bijna vijf jaar.
Ik heb toch maar de moeite genomen om je even terug te schrijven.

Beste Mien