18-07-2019

Kapitein Hoekmeting

Prinses Muts van Cirkelaar is al heel lang alleen. Ondanks het lidmaatschap bij zeven datingsites heeft zij nog nooit de 'ware' gevonden. Okee, okee, er zijn natuurlijk niet zoveel leden met witte paarden maar toch, na tien jaar daten zou je toch wel verwachten dat er een prins op een paard voorbij komt. Muts trekt haar stoute schoenen aan en haalt raad bij ... Ja, bij wie? Daar doet Muts dan weer drie jaar over. Om dat te bedenken. Het schiet niet op. Gelukkig zijn er zoiets als lakeien. Nee, niet om het bed mee te delen, nee om raad te vragen. Hoewel, Muts heeft natuurlijk natuurlijk ook zo haar behoeften, zo nu en dan, een keer per week. Maar dat terzijde. Muts van Cirkelaar wil gewoon een leuke vent op een wit paard. Klaar.

Heb je het al eens geprobeerd op kapitein?
- Op een kapitein?
Ja, als zoekwoord.
- Ja, ho eens even, maar ik wil een prins!
Maar kapiteinen zijn ook heel leuk.
- Okee dan. Ik ga het eens proberen.

Tot haar grote verbazing heeft ze meteen raak. Een zekere Kapitein Hoek meldt zich in een klein venster op haar schootcomputer. En ziet ze dat goed? Hij zit op een wit paard. Nu is het zaak om rustig te blijven. Muts weet wat er kan gebeuren als ze te enthousiast wordt. Dat wil niemand verder weten. Wij dus ook niet. De chat gaat aan. Tijd voor een Kapitein Hoekmeting. En zoals we Muts kennen. Zonder er doekjes omheen te winden. Direct dus. Heel direct.

Hallo!
- Hallo!
Waarom zit jij op een wit paard?
- Omdat ik een hekel heb aan giraffen.
Heb jij geen schip?
- Nee, daar ben ik ooit de boot mee in gegaan. Nooit meer een schip voor mij!
Ben jij rijk?
- Zo rijk als jij wil!
Steenrijk?
- Ik woon hoog in de bergen, ja dus!
Wil je kinderen?
- Yep!
Hoeveel?
- Zoveel als Kapitein Iglo.
Heb jij een moeder?
- Ja, maar al lang geleden weggedaan.
Wil je lang en gelukkig leven?
- Yep.
Met mij?
- Met wie anders?
Okee.

En ja, ze leefden nog lang en gelukkig.