16-07-2019

Orlogie op zolder

Sorry mams, maar heb jij mijn horloge gezien?
Niet!?
En mijn schoenveter dan?
Welk horloge?
Het zakhorloge! Één van de twaalf. Die kunnen toch niet allemaal zomaar ineens kwijt zijn!
Hoezo, overal gekeken? Natuurlijk heb ik overal gekeken.
Welke schoenveter?
Die platte natuurlijk.
Nee, niet figuurlijk. Letterlijk!
Wat zeg je mams, je hebt wel een orlogie gevonden?
Maar dat kan niet.
Ben je niet in de war met …?
Wat! Platte schoenveter gevonden?
Waar dan?
In de tipi? Nee! Lag ie daar? En is ie uitgerust?
Wie? Platte schoenveter natuurlijk.

Nou nog het zakhorloge vinden, één van de twaalf.

Ben je al op de zolder geweest mams?
O, daar ben je nu, heb je daar de orlogie gevonden?
Wat, je vind hem lekker, de orlogie?
Opwindend? Nee! Mams, dat wil ik niet weten.
Wat zeg je, het was lang geleden?
De orlogie? Mams!!
Is paps ook boven?
Ja!? En wie nog meer?
De buurman!? Mams … mams … Ik wil het niet weten!
Wat … En Suus is er ook bij?! Én Gerard?! Neu!!!
Of ik ook Mien wil halen? Dacht het niet!
Laat dat zakhorloge maar zitten mams.
Kom je naar beneden, voor een kopje thee?
'Ja … Ja … Ja … Nee … Nee … Ja … Daar … Daar … Lekkkuurrrrr …!'
Mams!!! Ophouden!!

Paps, paps?? Wat doe jij nu hier beneden?

Een glaasje water halen?
Voor mams?
Én een sigaretje?
Wat …? Rookt mams weer? Nee!
Met wie?!
Platte Schoenveter?!
Wat? Vredespijpen???
Ik kom nu naar boven.

Mams! Mams!! Je bent helemaal high! Wreed high.

Maroc? Het hele zakje? Mam?!
Sorry mams, ik zet je even buiten.
Wat? Waarom?
Gewoon, even een luchtje scheppen.
Omdat het nodig is.

'Tring ... tring ....!'

Telefoon! Ik neem wel op!
'Mijn moeder? Ja, die is thuis. Momentje.'
Mams, telefoon!
Wat? Die gek weer? Of je nu eindelijk de homepagina wil aanpassen?
Ja, dag. Laat hem lekker kuchen.
Wat mam? Hij is van de maffia? Rocco Fagioli Sacri?!
Ophangen mam. Wegdrukken! Nu!!