10-03-2010

Last van mijn egofeeder (5/23)

De jacht op zinvolle RSS-feeds is geopend. Ik heb al heel wat oranje-rssfeedjes toegevoegd. Nu ben ik nog op zoek naar de varianten. Zo'n hartjes-feed heb ik nog niet gevonden. Ben overigens benieuwd wat er onder zo'n groen hart schuil gaat. Sweet memories?

Enfin de tijd ontbreekt om me te verdiepen in het zoeken naar interessante blogs via Bloglines (te gebruiken zonder account, wat een pré is) of Google Blogsearch(let op: na een zoekactie even de resultaten sorteren op datum) ontbreekt. Maar wat in het vat zit verzuurt niet. Nou ja vat, zeg maar gerust megavaten. Megavaten vol RSS-feeds die zwemmen in een Megaoceaan opzoek naar vaste grond. Ach, als ze de moeite waard zijn plak ik ze in mijn RSSreadertje voor latere consumptie.

Wat wel leuk is en natuurlijk onmiddelijk uitgevoerd is het inrichten van een egofeed. Op mijn eigen naam wel te verstaan. Nou die is leuk. Nu krijg ik berichten over Rob Mientjes. Maar ik vraag me meteen af: "Wie is die gast?". Wat blijkt namelijk. Ik ontvang berichten die over Rob Mientjes gaan, maar niet de Rob Mientjes die ik bedoel. Warempel het is weer mijn alterego, mijn naamgenoot uit het Westen, die mij bij alle nieuwe technologische ontwikkelingen en nieuwe internettoepassingen, steeds een stap voor is. Mijn early Rob Mientjes adaptor. Degene die mij bij Hyves, Linkedin, Weblog, Googlemail etc... steevast de alias Rob Mientjes voor mijn internetneus weggekaapt. So ... be aware of Rob Mientjes berichten. Wie is de ware Rob Mientjes? Naar welke ben je op zoek? Er zijn behoorlijk wat overeenkomsten (uitgezonderd de leeftijd, ha, ha).

I proudly present: the other Rob Mientjes