12-11-2012

Thuis

Ronde aarde
Spurtend op een middellijn
Op zoek naar huis en haard
Ongeëvenaard

Hollend stilstaan
Veilig duur
Mokerslag bij heldere hemel
Het huis stort in

Dag leven
Angst jaagt aan
Wortelt stevig in de grond.
Brand woedt in mijn hart

Onteigend kus ik elke steen
Omarm mijn tuin van liefde
Geen enkele compensatie blust
Waar is mijn thuis gebleven?

Duurzaam lijden
Ongegrond
Woede huist in het hart
Als een dief in de nacht

Kaal en bloot
Zonder jas
Buiten om
Alleen de muze geeft houvast

Ze zingt en fluit
Danst en springt
Kneed boetseert
In dicht en proza

Alleen de muze geeft houvast
Mijn enig echte huis
Koestert droom en veiligheid
Laat mijn borstkas bonken

In grote verwondering


Mien


Inzending prijsvraag Duurzaam Dichten (Duurzame Gedichtendag 2013)
Motto 2013: Levenskunst voor een bewoonbare aarde
Geen prijs gewonnen.
Wel een vermelding over Helmond tijdens inleiding prijsuitreiking door juryvoorzitter Udo Doedens.

Genomineerden
1e prijs: Eric van Loo – Droom van Archimedes
2e prijs: Wouter Ydema – Zoals het is
3e prijs + publieksprijs: Kees Godefrooij – Eens