13-05-2010

Laughter in photosharing (6/23)



Bron: Delano, Jack, photographer.
Mr. and Mrs. Andrew Lyman, Polish tobacco farmers near Windsor Locks, Connecticut
1940 Sept.



Nice picture. What a laughter. Zojuist even gekidnapt van Flickr.com. Nieuwe start gemaakt met de cursus 23 dingen/fontys. Liep al even achter, shame, shame. Altijd leuk om via Flickr.com even te zoeken naar leuke plaatjes. Gebruik ze soms voor mijn columns. Zelf load ik ook wel eens wat op. Doe dat dan via Picasa. Met name handig voor het delen van foto's die je ook van en voor anderen maakt.

Kijken en bekeken worden. Dat is mijn idee bij photosharing. Zolang het een legale peepshow blijft vind ik het best. Maar altijd respect voor anderen. Willen ze niet op de foto. Maak de foto dan niet. Altijd even vooraf vragen dus. Zeker bij het uploaden naar internet is het altijd belangrijk dat je even vooraf toestemming vraagt aan de gepeepshowden.

Er zijn echter een paar uitzonderingen op deze fatsoensnorm. Foto's die een algemene nieuwswaarde vertegenwoordigen en de aanzien des persoons overstijgen. Foto's die aangewend worden voor kunstuitingen. Foto's die door publicatie het belang van veiligheid dienen (b.v. van criminelen die ernstige delicten gepleegd hebben).

Zo te zien aan de foto die ik van Flickr.com gekidnapt heb waren Mr. and Mrs. Andrew Lyman wel content met het maken van de foto. Zeker toen ze hoorden dat ze over pakweg 70 jaar op Mienweblog zouden verschijnselen.

Voor wie verder wil peepen zie Mien Picasa en ik zou zeg maak er dankbaar gebruik van: Mien Picasa