16-05-2010

Tweet tweet hot spots (15/23)

Nou dat was even puzzelen met Googlemaps en Picasa. En dat alleen om een hardwerkend lief koolmeesje te vereeuwigen in mijn eigen tuin en vast te leggen op een zelfgemaakte vogelspotkaart. Uiteraard met gepaste afstand, want een beetje privacy wil ik toch wel waarborgen.

Hoe een klein experiment uitmondt in een hoop werk en oefenplezier.
Kortom eerst foto's van het mooie meesje.
Vol geduld wachten en de boostknop paraat houden op mijn Panasonic Lumix TZ6 (aanradertje deze camera!).
Vervolgens foto's downloaden naar Laptop en uploaden naar Picasa.
Vervolgens een eigen map maken in Googlemaps.
Dan hoppa snel de juiste locatie georefereren.
Deze moet ik nog eens oppimpen met alle toeters en bellen als ik meer tijd heb.

Het resultaat mag er zijn.
In verstilde vogelvlucht vliegt een koolmees uit in zes foto's.
Komt dat zien.
Zie: Tweet tweet hot spots

Vraagjes aan de cursusleider 23dingen/fontys.
Kan ik ook filmpjes van mijn digitale camera uploaden naar Picasa?
En zo ja, kan ik deze dan ook importeren in een zelfgemaakte Googlemap?

Toepassingen zie ik zeker voor de bibliotheek weggelegd. Sterker nog. Fontys maakt er al gebruik van met haar Mediatheeklocaties. Misschien leuk om deze nog wat op te pimpen met extra tools en informatie en niet te vergeten filmpies!