17-06-2016

Willie Stupido

Wenn ich ohne Hoffnung leben müsste, wenn ich glauben müsste dass mich niemand liebt. Dass es nie für mich ein Glück mehr gibt. Ach, das wär' schwer ...
Wenn ich nicht in meinem Herzen wüsste dass du einmal zu mir sagst: Ich liebe dich!
Wär' das Leben ohne Sinn für mich. Doch ich weiß mehr ...
Ich weiß es wird einmal ein Wunder geschehen und dann werden tausend Märchen wahr
Ich weiß so schnell kann keine Liebe vergehen, die so groß ist und so wunderbar


[Muziek uit – Spot aan – In boom zit een engel met grote roze bril]

Hm ... Ja, Ja ... Wonderlijk ís het! ... Zeer zeker!
Goedenavond ... Lieve mensen ...
Mag ik mij even voorstellen, mijn naam is STUPIDO, Willie STUPIDO.
Broer van Cupido ... Maar die is vanavond helaas verhinderd.
Hij heeft mij gevraagd voor deze ... LATE CALL ... Geweldig toch!?
Look at me ... LOVE IS IN THE AIR.

Wonderen gebeuren en sprookjes komen uit.
Dat ik überhaupt in deze boom gekomen ben, is al een wonder.
Cupido doet dat sneller ... Ik niet ... Ik ben ‘n haast onthaastte engel.

Even kijken ... Wat kwam ik ook alweer doen?
O ja ... de liefde ... Iets met liefde ... Maar dan kort ... Heel kort.
Een kort gedicht ... Waar is mijn tekst? ... Uit het hoofd dan maar.
Opletten mensen ... Het is heel kort ... Zo voorbij ... Komt ie ...
U NU.
Ja, ja ... ‘t Kortste gedicht ... Van Vondel ... In 1620 won ie er een prijs mee.

Ja, ja ... Lieve mensen ... En nu? ... Nu jullie!
Love is in the air ... en on the ground. Ik voel het. Waar ik ook kijk. What a lovely day.
Ik laat het gebeuren ... Alle sprookjes komen uit.

Hm ... Waar heb ik mijn boog? Ah ... Daar is ie.
Hm ... Waar is mijn pijl? Ah ... Daar is ie ... Kom op nou ... SKIETE WILLIE!
Oh ... wat is liefde mooi. In de echt verbonden, in het echt geraakt.
Mijn pijlen doorboren elk hartzeer en laten liefde knallen.

Van China tot in Tokio ... LOVE IS IN THE AIR!
[Vuurpijl 1]
[Muziek aan]

Love is in the air everywhere I look around
[Rozenblaadjes gooien]
Love is in the air every sight and every sound
[Rozenblaadjes gooien]
And I don't know if I'm being foolish
Don't know if I'm being wise
But it's something that I must believe in
And it's there when I look in your eyes.

[Roze bril even opwippen]

Love is in the air, in the whisper of the tree
Love is in the air in the thunder of the sea
And I don't know if I'm just dreaming
Don't know if I feel safe
But it's something that I must believe in
And it's there when you call out my name


Love is in the air
[Vuurpijl 2]
Love is in the air
Oh, oh, oh, oh, uh ..
.
[Uit boom klimmen en dansen met de mensen op de grond]
[Spot uit]

Met dank aan Zarah Leander, Bruno Balz, Michael Jary, John Paul Young, George Young, Johannes Vandenberg en Cupido ...

©Mien

Script speciaal geschreven en voorgedragen voor huwelijk van beste vrienden.
Eerste inzending VEC juni 2016 voor schrijvers- en lezerswebsite ColumnX. Afgewezen door redactie ColumnX op grond van te weinig eigen inbreng (90% zou knip- en plakwerk zijn). Wat leuk is als 'familiegebeuren' past niet als VEC (visitekaartje voor ColumnX) op ColumnX.
Ben het met beide argumenten niet eens en heb dat ook kenbaar gemaakt bij de redactie. Uiteindelijk wel een nieuwe VEC ingezonden. Zie: VoorleesExpress.

Edit 16-11-2016:
Na bewerking opnieuw ingezonden naar ColumnX als gewone column. Wilde zien hoe het script en de performance in geschreven tekst overkomt bij de lezer, als ode aan de liefde. Klik hier voor de aangepaste versie op ColumnX.