03-10-2017

Verslag Open Podium PoëzieClub Eindhoven tijdens Herfstplantdagen bij De Walburg Nuenen 2 oktober 2017

Een prettig weerzien met een van mijn favoriete tuinen De Walburg te Nuenen. Een prachtige en inspirerende omgeving. Waar ik zes jaar geleden nog deelnam aan een cursus tekenen en schilderen onder begeleiding van Jacqueline Bedaux-Nas. En waar ik nu in de open natuur twee stukken mocht voordragen uit eigen werk, met als thema, hoe kan het anders, herfst. Veel dichters uit de omgeving gaven acte de presence. Aangenaam weer, een heerlijk mager zonnetje en aan het einde van de middag een lichte bries.

Mijn voordracht betrof twee oude stukken uit 2009. Eigenlijk een schrijfopdracht toentertijd aan mezelf en andere schrijvers gesteld op website ColumnX. Met als onderwerp: Najaarsdepressie. Verplicht woordgebruik: Bloemencorso, aardappelschilmesje en camera. Verboden woordgebruik: Herfst, kredietcrisis, storm, verdriet en tranen. Aantal woorden: 250 - 800. Hieronder de link naar de twee stukken:
Van Puffelen goes to Rio
Aardappelschilm

Klik hier voor een fotoverslag van de voordrachten van de dichters tijdens de Herfstplantdagen 2 oktober 2017

Klik hier voor een fotoverslag van de expositie tijdens de Herfstdag 9 oktober 2011

Zie ook:
De Walburg (website)
De Walburg (tekst door mij geschreven in 2011 voor en over De Walburg)

Mijn dank gaat uit naar Jacqueline en Hay Bedaux-Nas (beheerders van De Walburg) voor de gastvrijheid. Wat een mooie plek hebben jullie daar aan de Boord te Nuenen. Dank ook aan alle dichters en toehoorders. Het was een mooie en luisterrijke najaarsmiddag.