31-10-2017

Webtales Gedichten Oktober 2017

Waterige psychose (02-10-2017)

Mijn kraan drupt
Lekt gedachten

Zout blijft hangen
Van woeste tranen

Op een roestig filter
Van verlangen

Droeve deernis
Drukt pijnlijk door

Negatieven
Van een blije jeugd

Hersens ratelen
Op het tuinpad van mijn vader

Het regent in mijn hoofd
Dikke druppels maan en waan

Voor het stopcontact
Spits ik mijn oren

Het contact stopt
Ze is gevlogen

De maternale energie
Volledig permeabel

Lek is het verdriet
Waterig de psychose


Woordvoerder (03-10-2017)

Au
Auto
Autoban
Autoband
Autobandventiel
Autobandventieldop
Autobandventieldopje
Autobandventieldopjes
Vrachtwagenautobandventieldopjes
Fabrieksvrachtwagenautobandventieldopjes
Fabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaak
Benzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploeg
Benzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegen
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegen
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfst
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantie
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedag
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagen
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenrooster
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplan
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplanner
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplanners
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleiding
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleidingdirectie
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleidingdirectieassistent
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleidingdirectieassistente
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleidingdirectieassistentevacature
MercedesBenzfabrieksvrachtwagenautobandventieldopjesschoonmaakploegenherfstvakantiedagenroosterplannersopleidingdirectieassistentevacaturewoordvoerder


Knuffeldierendag (04-10-2017)

Proficiat
Meneer Kat
Ik knuffel
Beertje Buffel
Hoe voornaam
Haar naam

Felies
Mevrouw Mies
Ik omhels
Haar dikke pels
Heel aardig
Ook vandaag jarig

Taart met slagroom
Voor Aap Oom
Ik slinger
Aan zijn vinger
Mijn hartendief
Hij is lief

Hoezee, hoezee
Voor leeuw René
Scheel loenst hij mij aan
Gaan met die banaan
Vandaag is het feest
Voor ieder beest

Ook voor alle knuffeldieren
Olifanten, beren, stieren
Ze gieren, lachen, brullen
Lekker samen flauwekullen
Op vier oktober
We draaien Ronnie Tober

Met z'n allen in het reuzenrad
Truus de Mier, Stoffel de pad
Ook Swiebertje mag mee
En Saartje, vooruit olé
Rondjes draaien, honderd toeren
We laten ons vervoeren

Hieperdepiep hoera
Toetert Ka, de geel, blauw, bonte ara
We knuffelen ze allemaal tot leven
Al,is het maar voor even
Weer een jaar erbij
Alle dieren blij


Roddelpeettante (13-10-2017)

Mijn tante roddelt
Ze heet Peet

Heel vervelend
Soms laat ze ook een scheet

Een scheet van Peet
Je wil het niet meemaken

Stinken doet ie
Gelijk een plee

Mijn tante roddelt
Ze is een echte peet

Een peettante
Een irritante

Een roddelpeettante
Ze heet Peet

Mijn oom niet
Ook al heet ie ook Peet

Peet van Peter
Gelukkig roddelt deze niet

Mijn peetoom Peet is lief
Een echte hartendief

Hij houdt van roddelpeettantes
Die luisteren naar de naam Peet

Peet van Petra uiteraard
Die leuke, blonde, met de paardenstaart


Vrijdag de dertiende (13-10-2017)

Vandaag neem ik vrij
Op vrijdag de dertiende
Omdat ik erg spook


Voor kinderen en volwassenen (14-10-2017)

Klein
Heel klein
Foetus klein

Knieën onder de kin
Armen erom heen geslagen
Tenen naar binnen gekruld

Keert de mens terug
Naar moeder aarde
Diep van binnen

Komt terug
Als nieuwe ent
Loot en noot

Aap en Mies
Opdat we nooit vergeten
Dat wij grote kinderen klein volwassen moeten zijn


Ontwapenen (17-10-2017)

Een kind
Een groot kind
Megagroot

Een snottebel
Gaat op
Gaat neer

Vervoeren
Ontwapenen
In piepkleine wagentjes

Strekken
Wippen
Kraaien

Mam
Mam
Ik kan er niet bij

Nog een rondje
Daar zweeft de pluim
Kassa, beet

Twee grote blauwe kijkers
Ze glunderen
Nog een keer!


Retweetenderwijs (18-10-2017)

Blauw zit een vreemde vogel op het hek
Hij twittert zich helemaal gek
Tokkelt harkerig op zijn minitoetsenbord
Het hele alfabet aan gort

Hij heeft de beste vogelspot gekozen
Zie ik hem nu blozen?
Piep daar komt weer een tweet binnen
Zijn blauwe wangen glimmen

Dit kan hij niet retweeten
Deze vogel wil hij liever life meeten
Replyen is veel beter
Het maakt de ontmoeting heter

Eén timeline hoeft slechts te schijnen
Het wordt een tweet in kwatrijnen
Naar zijn geliefde contactpersoon
Superverliefd helemaal in de boon

Retweetenderwijs
Breekt Blauwtje het ijs
Met emoticons en vreemde letters
Een liefdesboodschap verhuld in spetters


Toe (18-10-2017)

Ik dicht toe
Toedichten doe ik het liefst
Met hamers en spijkers
Of met een schietpistool

Woorden hechten
Met nietmachien
Kit of ducktape
Zo lang ik maar niet hoef te sleutelen

Toe dicht nog eens
Dicht eens toe
Nietje hier en nietje daar
Hechten mag ook

Met naald en draad
Mondkap voor de lippen
Want niemand mag het horen
Laat staan zien of ruiken

Dat ik praat uit mijn nek
Dat dicht ik mezelf toe
My lips are sealed
Keys to my heart


Butleraar (19-10-2017)

Hij zit aan mijn aars
Vieze vuile butleraar
Ik poep hem onder


Praatgraag spreekt niet meer (20-10-2017)

Hekelen en pekelen
Koeien en kalveren
Schreeuwen en huilen
Prinsen en prinsessen op de erwt

Weet jij veel
Helemaal niks
Mijn papagaai die ouwehoert pas
Dat zeg ik je, dat zeg ik je

Praat jij graag
Jij praatgraag
Graag praat jij
Jij met je graagpraat

En nu ophouden
Alsjeblieft, alsjeblieft
Niet meer spreken
Niet meer preken

Dankjewel


Uit mijn gebeurtenis (21-10-2017)

Hoofdje
Lijfje
Armpjes
Beentjes

Yes
Tien vingers
Tien tenen
Compleet

Geboorte
Aardschok
Liefdesfeest
Offspring

Spontaan
Weeïg
Conceptueel
Nieuw

Uniek
Gebeurte
Uit
Nis

Donker
Nat
Voedzaam
Warm

Dankjewel
Ma
Én
Pa!


Gedreven gereedschap (Hamer en beitel) (23-10-2017)

Met hamer en beitel
Drijf ik door
Stomp letters en woorden
Dwars door de keel

O wee
Diegene die niet wil horen
Ik dram extra hard
Geen plaats voor willekeur

Volgen luisteren
Naar mijn woord
Ik schreeuw het uit
Ongehoord

Gelijk gelijk
Niemand mag het hebben
Alleen ik
De rest kan stikken

Een wereld gaat ten onder
Door hamers, beitels, sikkels
Vermoord door letters, woorden, zinnen
Gedreven door eigen gelijk


Atoneel (24-10-2017)

Eenakter
Tweeakter
Pantomine
Zonder planken

Opera
Operette
Blijspelen
Om te janken

Drama
Poetryslam
Circustheater
Zonder tribune

Atoneel
Btoneel
Ctoneel
Voor de bühne

Artiesten
Actrices
Acrobaten
Zonder podium

Plat
Hels
Bloot
Pandemonium


Sepiaschelp (25-10-2017)

Ik duif
Heb de kriebels
Aan mijn tenen

Stuifzand in mijn ogen
Roekoet de doffer
Spontaan laat hij alles vallen

Dikke klonters op de vloer
Tijd voor grote schoonmaak
Hou eens op met fladderen

Ik heb buikpijn
Koert de duif
Van sepiaschelp

Dat is ook niet om te eten
Idioot, toetert de doffer
Tis voor je bek te schuren


Van de kaart (25-10-2017)

Heel even
kwijt
de tijd

hier
aan tafel
lief

Je ogen
honger
in mij

Kwijt
een uur
wintertijd

Bij jou
alleen
mijn geluk

Inzending voor menukaart Restaurant de Liefde te Doesburg


Oma Bonfire Vagitanus (28-10-2017)

Graag weg met die smoel
Wil helemaal niet huilen
Lelijk oud gezicht