23-10-2016

Pecha Kucha Peelland: The adventure

De Pecha Kucha Peelland is voorbij. Een geslaagd evenement waarbij twee keer pakweg 140 mensen konden genieten van een mooie mix van Pecha Kucha's. Stuk voor stuk boeiende onderwerpen, zeer divers, leerzaam, humorvol en met nodige ernst. Een debuut voor mij. Waarbij de eerste avond nog in het teken stond van te lange zinnen en ademnood (althans bij mij) en waarbij de tweede avond bij iedereen de presentaties beter verliepen. Alsof vrijdag toch een generale was.
Zie hier de foto's van de eerste avond 21 oktober 2016. Met dank aan SIRIS en de fotograaf Rob Fritsen.

Zie hier de PPT die ik gebruikt heb voor mijn Pecha Kucha (alleen de beelden).
Zie hier een PDF van kleine dia's en bijbehorend tekstscript.

Mogelijk plaats ik in een later stadium ook nog een link naar een opname die gemaakt is van mijn Pecha Kucha. Bij hoge uitzondering zijn op zaterdag opnames gemaakt van alle Pecha Kucha's. Dit op verzoek van nabestaanden van de slachtoffers van MH17. Brandweercommandant Ben van Otterdijk gaf een indrukwekkende Pecha Kucha over het werk achter de schermen bij de terugkeer van de overleden slachtoffers op vliegveld Eindhoven.

Hieronder nog een klein overzicht van de Pecha Kucha's van de 11 andere deelnemers.
01) Joop Martens > Thuis bij Primaten > Passie voor bonobo's in Afrika en hoe op mensen lijken.
02) Abeer Alhaj > A Palestinian refugee’s life > Fotoverslag vlucht uit Aleppo en inburgering Asten
03) Rommert Dijk > Vliegen als een vogel > Passie voor deltavliegen in Nederland en Oostenrijk
04) Ineke Hurkmans > Hoe komen mensen in beweging > Handreikingen in loskomen en groeien
05) Rob Mientjes > WYGIWYS(AH) What you get is what you see (and hear) > Passie beeld en tekst
06) Jan Aarts > Van DVD naar Hologram > Demo van nieuwe techniek met behulp van laserstralen
07) Pieter Lomans > Mijn spaarvarken > Beschouwing op recente ontwikkeling orgaantransplantatie
08) Leonie Driessen > Hoe kun je een enkel molecuul zien > Passie voor spectroscopie op topniveau
09) Theo Joosten > Pas op Citroën-besmetting! > Autopassie en betekenis, van 2CV naar strijkijzer,
10) Pim Donkers > Zout en water:warmtebatterij van de toekomst > Groene energie in nieuw daglicht
11) Ben van Otterdijk > Terugkeer slachtoffers MH17 > Belevingsverhaal vanachter de schermen
12) Han Rakels > War > Loslaten en verbinding zoeken in culturen die elkaar moeizaam verstaan

Een heerlijke reis vol passie en avontuur, nieuwe ontmoetingen en kruisbestuivingen. Over nieuwe technieken, liefdevolle hobby's, verwerking en persoonlijke ontwikkeling en groei. Met de nodige humor en ernst gebracht. Voor mij persoonlijk sprongen de Pecha Kucha's van Han, Pieter, Ineke en Pim erboven uit. Waarbij ik zeker de andere deelnemers niet tekort wil doen. Van alle presentaties genoten en geleerd. Waarvoor dank.

Ook dank aan Matt Verhaegh, Frank Kuipers en Anita Aarts voor de perfecte organisatie en Marieke Zantingh en het personeel voor de goede catering. In de gloria, wat een mooie en gastvrije locatie!
En ja ... de rode wijnvlekken zijn gelukkig uit mijn hemd gegaan. Met dank aan spa rood en de hulp van mijn schoonzus Liza. Dank ook nog voor de peperkoek die we als deelnemers meekregen. Het smaakt naar meer!

Meer info over de Pecha Kucha en mijn voorbereidingen:
Pecha Kucha in progress
Pecha Kucha in progress (2)